vrijdag 25 april 2008

Week 6

Dag lezers,

Het wedstrijdseizoen is volop bezig en dat laat GymFed niet onopgemerkt voorbij gaan!

De publicatie van persberichten is dan ook bijna dagelijkse kost geworden. Met het klavier in aanslag geef ik ijverig verslag over de kampioenschappen op Vlaams, Belgisch en Europees niveau voor de verschillende gymnastiekdisciplines.

Momenteel is er zelfs een Wereldkampioenschap aan de gang voor de discipline Aerobic Gymnastics in Ulm (Duitsland). Maar ik kijk vooral uit naar het Belgische kampioenschap Ritmische Gymnastiek dat volgend weekend plaatsvindt in Verviers. Deze competitie brengt zeker en vast het nodige spektakelgehalte met zich mee! Bij de seniores wordt het een tweestrijd tussen de Vlaamse Katrien Morbée en Waalse Catherine Gérontitis. Afwachten wie de gouden medaille aan de haak slaat…

Ik ben ook begonnen met het 'updaten' van de corporate brochure. De voormalige bedrijfsbrochure is immers nogal verouderd. Ik zal niet alleen de teksten opfrissen, maar ook de lay-out in een nieuw kleedje stoppen. Het is de bedoeling om twee versies te ontwerpen: ééntje naar de partners toe en ééntje voor de clubs&leden.

De grafische wereld boeit mij en dat is mijn collega’s blijkbaar al opgevallen! Deze week vroeg een medewerker mij immers om raad bij het ontwerp van een nieuw clublogo. In het begin had ik zo mijn twijfels… Was ik voldoende capabel om een professionele en kwalitatieve mening te geven? Uiteindelijk heb ik gretig mijn tanden gezet in de verschillende ‘logo designs’ die mij werden voorgeschoteld. Met als resultaat een goed gefundeerde mening en advisering waar ik trots op was!

Heel wat bedrijven nemen een transparant beleid tegenwoordig hoog in het vaandel. Maar vaak zijn dit slechts mooie woorden en wordt de theorie niet nageleefd in de praktijk… Ik kan echter garant staan voor de open beleidsvoering van GymFed. Gisteren mocht ik bijvoorbeeld deelnemen aan een vergadering waarin alle beslissingen van de Raad van Bestuur aangekondigd werden. Ik vond het een heuse eer om er als stagiair aanwezig te zijn! Mijn stagementor wou aantonen dat een vlotte communicatie tussen de bestuursleden en de medewerkers belangrijk is.

Na deze vergadering had ik een evaluatiegesprek met mijn stagementor. Het was de bedoeling om eventjes mijn takenpakket te bespreken en na te gaan wat ik ervan vond. Voor mij was dit dus de ideale gelegenheid om mijn mening te ventileren.

Om dit blogbericht af te sluiten, zou ik graag verwijzen naar een tof boekje: ‘Weblogs’ geschreven door Rogier Mostert. Wie mij een beetje kent, weet dat ik een heuse boekenfanaat ben. En dit is het nieuwste item in mijn collectie. De lezer krijgt informatie aangeboden over het maken en onderhouden van een weblog, RSS-feeds, pod- en videocasting,… Kortom, een echte aanrader! Ben je geïnteresseerd? Deze bronvermelding helpt je alvast op weg: MOSTERT (R.), Weblogs. Amsterdam, Pearson Education, 2005, 160 p.

Tot blogs!