maandag 17 maart 2008

Welkom

Beste bloglezer,

Proficiat! Vanaf nu maak je deel uit van het fantastische kliekje lezers dat mijn weblog dagelijks kan afschuimen.

Uiteraard, deze weblog (of blog) is momenteel een klein niemendalletje... Zet je echter schrap op jouw stoel, want deze digitale en interactieve communicatievorm zal 'in no time' uitgroeien tot de koning van het blogimperium!

Sta mij toe om het doel van deze blog eventjes nader toe te lichten.Je maakt vandaag kennis met een laatstejaarsstudente Communicatiemanagement - optie Public Relations en Voorlichting - aan de Arteveldehogeschool in Gent. Deze blog wordt aangemaakt in het kader van mijn stage en heeft als doel om wekelijks mijn activiteiten te publiceren. Je kunt mij dus steevast op de voet volgen!

De hamvraag is uiteraard waar ik concreet deze stage uitvoer...

De komende drie maanden ga ik aan de slag op de communicatiedienst van GymnastiekFederatie Vlaanderen vzw, afgekort GymFed. Als Nederlandstalige vleugel van de Koninklijke Belgische turnbond is dit één van de grootste sportfederaties in Vlaanderen.

GymFed is de overkoepelende organisatie van alle gymliefhebbers en coördineert de werking van gymnastiek zowel op recreatief als competitief niveau. GymFed groepeert meer dan 100 000 individuele leden uit maar liefst 300 clubs dankzij een fusie met de Federatie voor Algemene en Sportieve Gymnastiek, Turnsport Vlaanderen en de Vlaamse Turnliga.

Atleten kunnen actief zijn in 10 verschillende disciplines:

1) Artistieke Gymnastiek Dames en Heren
2) Acrobatische Gymnastiek
3) Ritmische Gymnastiek
4) Acrobatische Gymnastiek
5) Trampoline
6) Dubbele Minitrampoline
7) Minitrampoline
8) Tumbling
9) Aerobics
10) Dans en Demo

Zowel de beginnende- als de topgymnast geniet van een ‘programma-op-maat’ waarbij een verantwoorde sportbeoefening aan bod komt. Getalenteerde gymnasten met internationale ambities kunnen in de basisscholen voor topsportbeloften of in de topsportschool op gestructureerde wijze hun studies met gymnastiek combineren. GymFed heeft dus aandacht voor alle doelgroepen en leeftijdscategorieën en organiseert tal van evenementen om deze te ondersteunen.

Zou je graag meer te weten komen over deze organisatie? Wil je achterhalen wat de verschillende gymnastiekdisciplines zoal inhouden? Wens je op de hoogte te blijven van alle nieuwsfeiten en persberichten over gym? Surf zeker en vast eens naar http://www.gymfed.be/ en bevredig alvast jouw informatiebehoefte!

Naast deze blog is er ook een website op komst. Hierop zal je allerlei informatie terugvinden over mijn stage en aanverwante eindproject.

Mijn taak bestaat eruit om een helpende hand te bieden bij de interne en externe communicatie (o.a. naar aangesloten clubs, partners en individuele leden toe). Concreet situeren mijn opdrachten zich vooral op het terrein van evenementiële en geïntegreerde communicatie.

Klinkt dit allemaal een beetje wartaal voor jou?

Volg zeker en vast deze blog op de voet, want u kunt wekelijks genieten van een concreet overzicht met mijn taken en belevenissen!

Veel blogplezier!